Buchty z wkładką

Talerz dietetyka

0

Koniec tygodnia to już tradycja na wpis z TALERZEM DIETETYKA W TLE.

Dziś serwujemy: dietetyka w gościach, czyli też odpowiedź, co można na spotkaniu towarzyskim sobie zjeść.

Z racji „ZIELONEJ TEMATYKI” tygodnia przepis też będzie bardziej roślinny, ale .. SPOKOJNIE .. DLA „MIESNEJ BRACI” i nie tylko uwzględnię możliwe modyfikacje 😃

Dobrze, nie przedłużając na TALERZU wylądowały BUCHTY Z WKŁADKĄ 😃

Jeżeli zastanawia Was ta .. WKŁADKA to spieszę z odpowiedzią:

W tych oto buchtach znajduje się farsz warzywny (pomidory, papryka, pieczarki i por), zaś górę pokrywa ser mozzarella.

Czas na obiecane modyfikacje:
Dla kontrolujących glikemię i chorujących na cukrzycę polecam wybór grahamki lub bułki orkiszowej, ziarnistej zamiast pszennej buchty.

Dla MIĘSNEGO TEAMU: farsz z mięsa mielonego, pomidorów świeżych z puszki, passaty pomidorowej lub dodatek pomidorów suszonych, papryki, kukurydzy – poddusić na patelni i tak samo wierzch zasypać mozzarellą.

Dla PLANETARNEJ WIZJI DANIA:
Farsz rybny: wersja DELUX: łosoś, szpinak, ser mozzarella i pomidory (opcjonalnie oliwki)/wersja LUX: tuńczyk, pomidory, kukurydza, papryka, oliwki (opcjonalnie)
Farsz serowy: pomidor, szpinak, ser mozzarella lub feta
Farsz wege: tofu wędzone lub ziołowe, pomidory suszone, świeże lub ze słoika/puszki, oliwki (opcjonalnie), kukurydza

TIP dla potrzebujących ZWIĘKSZYĆ wartość energetyczną oraz odżywczą:
*Można dodatkowo dodać masę jajeczną (rozbełtać jajko i zalać nim buchtę wypełnioną farszem), dodatek pomidorów suszonych oraz zmielonych pestek dyni, słonecznika, czy też oliwy – tu jednak należy pamiętać, że zwiększa to zawartość tłuszczu danego posiłku, co jest istotne szczególnie podczas przyjmowania enzymów trzustkowych.
*Dodatek drobnej kaszy (kuskus lub manna do farszu).
TIP dla wykazujących problemy żołądkowe lub schorzenia dotyczące przewodu pokarmowego:
*Pominąć pora, pieczarki, paprykę (można zamienić na pomidory, cukinię, startą marchew), buchtę zamienić na bułkę orkiszową.

Danie zostało mi zaserwowane, ale zdobyłam dla Was przepis, którym właśnie się dzielę kreatywnie go modyfikując 😃

Kiedy wybierzecie już farsz, przygotować go na patelni – poddusić na pomidorach lub passacie pomidorowej, dodać mięso/rybę lub ser oraz warzywa – dusić z dodatkiem lubianych i tolerowanych przypraw (łagodniejsze pietruszka, bazylia, sól, papryka słodka, czy też czubryca zielona, kolendra).
Buchty wydrążyć i wypełnić farszem – posypać startym serem i zapiekać przez około 20 minut w 180 ‘C – do momentu zrumienienia.

Dobrze teraz czas na dodatki, jak widzicie zielenina dodała wydźwięku nie tylko w kreacji talerza, ale gwarantuję Wam, że poza mocą wartości odżywczej zapewnia też moc smaku 😃
W wersji zaserwowanej w gościach: szpinak (można zamienić na roszponkę, rukolę), pomidorki koktajlowe, serek typu bałkańskiego (można też skorzystać z mozzarelli, fety, czy ziołowego tofu), pomidory suszone i sos oliwno-cytrynowy oraz dodatek świeżych lub suszonych ziół. Wszystko wymieszać i zajadać!

Ostatni element to roślinny pasztet z ciecierzycy po polsku z przepisu jadłonomii – Jadłonomia, która w temacie „roślinnych” kulinarnych inspiracji jest iście wiodącą marką 😃

Tym samym podrzucam Wam inspirujące zdjęcia, stronę jadłonomii oraz życzę kulinarnie udanego weekendu!

Niech moc będzie z Wami! Tego Wam życzy – Wasz kreatywny Oddziałowy Dietetyk Izabela Dudzik

Roślinne inspiracje: https://www.jadlonomia.com/tag/veganuary/

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.