Jak wzbogacić dietę dziecka o warzywa? Co robić w sytuacji, kiedy dziecko nie chce spożywać żadnych warzyw?

0

Pewne jest to że, nie należy “wciskać” dziecku warzywa, którego kompletnie nie toleruje i nie lubi, a dodatkowo kiedy docieka, czy ten składnik/element jedzenia tam jest, a tłumaczyć mu, że absolutnie go tam nie ma. To może sprawić, że dziecko będzie mniej chętne do próbowania nowych rzeczy!

Absolutnie nie należy “przemycać” warzyw do diety dziecka z myślą, że może nie zauważy. Dziecko samo powinno próbować i decydować, czy mu coś odpowiada czy nie, to właśnie sprawia że u dziecka kształtują się określone preferencje smakowe, nie da się tego dokonać bez powąchania, polizania czyli poznania dobrze tego produktu.

Dziecko będzie bardziej chętniej sięgało po dany składnik, jeśli przekona się że to mu odpowiada i smakuje!

Dlatego dziś przychodzę z 3 nowymi propozycjami jak przemycić warzywa do diety dziecka!

  1. Dyniowe pancakesy
    Idealna propozycja na słodkie śniadanie dla malucha, a oprócz tego idealne źródło magnezu, potasu, fosforu, wapnia, żelaza i witaminy A, C!

 

  1. Klopsiki z soczewicy
    Perfekcyjny zamiennik klopsików z mięsa mielonego, sprawdzi się u osób cierpiących na anemię, gdyż zawiera kwas foliowy, żelazo i witaminę B12. Jednak z soczewicą nie można przesadzić, ponieważ może powodować wzdęcia i dolegliwości ze strony układu pokarmowego!

 

  1. Jarmużowe chipsy
    Jarmuż nie bez powodu nazywany jest królem warzyw, to warzywo jest dobrym źródłem białka, witamin i składników mineralnych, a zwłaszcza wapnia, ponieważ zawiera go więcej niż mleko, oprócz tego obfituje w składniki takie jak: potas, witamina A, C oraz w witaminę K, gdzie 100 g jarmużu przekracza dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę.  Wśród MukoLudków sprawdzi się przez dużą zawartość flawonoli, które działają przeciwzapalnie!

 

Oprócz tego, na fanpage MukoDiety już są dwie propozycje o tym jak przemycić warzywa do dziecięcej diety w smacznej formie:

– Babeczki marchewkowe: https://goo.gl/TLDE7o
– Babeczki pomidorowe : https://goo.gl/Xsy11T

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.